DELFI interviu: Su sparčiai populiarėjančia paslauga į pasaulinę rinką besiveržiantis Stonkus – apie seno sukirpimo verslus ir skaitmenines pinigines

2022-09-12

Praėjusių metų spalį kvalifikuoto elektroninio parašo sprendimus verslui pasiūliusi rinkos naujokė „Mark ID“ metė iššūkį jau seniauveikiančioms platformoms „Dokobit“ bei „GoSign“ ir sparčiais tempais skinasi kelią ne tik versle, bet ir viešajame sektoriuje.

Įmonei vadovaujantis Marius Stonkus– jaunas, bet jau daug patirties įvairiose srityse sukaupęs verslininkas. Iki atėjimo į minėtą įmonę jos sėmėsi užimdamas vadovaujančias pozicijas tokiose įmonėse, kai KFC, Trobos.lt, „McDonald’s“, „Scycop“.

– Į dabartinę įmonę atėjote su nemažu patirties bagažu. Nuo ko prasidėjo jūsų karjeros kelias?

– Grubiai skirstant į dvi dalis, tai mano karjeros pradžia, arba tas kelias iš pradžių buvo susijęs su rinkodara. Aštuonerius metus praleidau skirtingose marketingo pozicijose, nužingsniavau nuo žemiausios iki aukščiausios grandies. O paskutiniuosius penketą metų jau dirbau vadovaujančiose pozicijos, vadovavau ir mažesnėms, ir didesnėms įmonėms. Prie vienų prisijungiau jų atgaivinimo etape ir dėl atgaivinimo poreikio, o kitas teko apskritai nuo nulio sukurti ir išleisti į gyvenimą.

– Teko padirbėti ir mažmeninės rinkos lyderės – „Vilniaus prekybos“ komandoje. Kokia veikla ten užsiėmėte?

– Trobos.lt yra „Vilniaus prekybos“ projektas ir aš buvau atsakingas už Trobos.lt komercinę dalį. Kurį laiką darbavausi „McDonald’s“ Baltijos šalių projektų vadovu. „Scycop“ projektas buvo susijęs su aviacija. Tai lietuvių startuolis dirbantis visame pasaulyje irpadedantis keleiviams atgauti pinigus už vėluojančius arba atidėtus, atšauktus skrydžius.

– Įvairiose pozicijose išbūdavote neilgai – maždaug metus ar porą. Ar jus tiesiog išviliodavo į naujas pozicijas ar tai būta jūsų pačio paieškų?

– Taip nutikdavo natūraliai. Kai esi jaunas, norisi kuo daugiau įvairiapusės patirties įgauti ir daugiau žinių pasisemti. Mano karjeros kelias niekada nebuvo susijęs su pozicijos pavadinimu arba atlyginimu. Visuomenėje, organizacinėse struktūrose egzistuoja tokia samprata, kad priėjimą prie gausesnės informacijos gauna tie žmonės, kurie yra aukštesnėse pozicijose. Taigi, mane į priekį visą laiką stūmė noras sužinoti ir daugiau išmokti. Vos tik pajusdavau, kad užsisėdėjau, kad beliko tik kartoti darbus ir juos gerinti, bet nebelikojau daugiau ko beišmokti, tada išsikeldavau sau tikslą judėti į priekį, kilti aukščiau.

– Iki šiol dirbote konkretesniuose versluose, su labiau apčiuopiamais produktais. Ši įmonė, kuriai dabar vadovaujate, yra visiškaikitos, technologinių sprendimų ir, sakyčiau, jums svetimos srities.

– Ne pirmas kartas, kai visa galva neriu į svetimą sritį. Kažkada, prieš mažmeninės prekybos verslą, nėriau į greitojo maitinimo, vėliau – į aviacijos sritis. Taigi nėrimai į visiškai naujus vandenis ir sritis niekada nebuvo gąsdinantys. Tiek asmeninis, tiek profesinis mano iššūkis yra išmokti, suprasti ir pritaikyti anksčiau įgytas bendrines žinias ir patirtį naujoje srityje. Todėl tai man niekada nesukėlė iššūkių.

Kai auginau „Scycop“, tai netgi mano darbo numeris buvo 001, o kai iš ten išėjau, per metus komanda buvo užauginta beveik iki šimto žmonių. Tas produktas, kaip ir šis, buvo ne visai apčiuopiamas, nes tai buvo platforma, į kurią jungėsi viso pasaulio klientai.

Abu prekės ženklai – „Mark ID“ ir „Mark Sign“, kuriuos dabar mes valdome, irgi yra tarsi neapčiuopiama, kažkas debesyje. Bet kaip ir kiekviename versle svarbiausia suprasti, o koks yra vartotojo poreikis, kokią problemą įmonėms, paprastiems vartotojams tu nori padėti išspręsti.

– „Mark ID“ jūs taip pat tapote 001 darbuotoju?

– Įmonė įkurta 2019 m., o aš prie jos prisijungiau prieš pusantrų metų. Tuo metu ji kaip tik susidūrė su pokyčių laikotarpiu. Reikėjo įpūsti naujo vėjo, susidėlioti kryptį, rasti kelią, kuriuo ir su kokiais produktais norime judėti pirmyn, nutarti, kokius produktus siūlysime klientams ir kaip mes tą darysime. Manau, kad per pusantrų metų tuos pirminius išsikeltus uždavinius pavyko įgyvendinti. Turime stiprią komandą, turime kryptį, augame ir toliau tikimės sėkmingai plėstis.

– Svarbiausias jūsų veiklos arkliukas – elektroninio parašo sprendimai. Kokią situaciją išvydote įžengę į šią rinką?

– Žvelgiant Baltijos šalių mastu ir lyginant tiek su Vakarų Europa, tiek su pasauliu, laimingi jau vien dėl to, kad esame labiau technologiškai pažengę. Turime įrankius, priemones, atitinkamai ir verslus bei sprendimus, kurie yra tikrai pažangūs ir mums paprastai prieinami. Turiu omenyje, kad mes turime galimybę pasirašyti dokumentus kvalifikuotu e. parašu, kuris lyginant su ranka pasirašytu, yra laikomas saugiausiu būdu. Taip pasirašytus dokumentus galima drąsiai nešti į teismą ir ten įrodyti, kad parašas yra galiojantis.

Likęs pasaulis arba vis dar pasirašo ranka, arba atsidarę failą jį suraito su pele. Tam tikra prasme, taip, tai yra parašas, negalima dėl toginčytis, bet jei reikėtų įrodyti, kad tikrai kažkuris asmuo pasirašė, tai padaryti būtų labai sudėtinga. Su tokiu dokumentu nukeliavus įteismą, gali kilti daug problemų, nes žmogus gali to parašo išsiginti.

– Ar Baltijos rinkoje daug tokias paslaugas siūlančių rinkos žaidėjų?

– Baltijos šalyse žaidėjų nėra daug, nes tokį sprendimą išvystyti užima laiko ir reikalauja tam tikrų resursų. Jau yra nemažai įmonių, kurios naudojasi e. parašo paslaugomis, bet taip pat dar labai didelė rinkos dalis, kuri neužimta. Vis dar trūksta įmonių noro, žinių ir supratimo, kaip tai gali palengvinti gyvenimą, padėti taupyti kaštus, skaitmenizuoti procesus ir padėti susitvarkyti infrastruktūrą. Tai tokios brandos mūsų rinkoje dar šiek tiek trūksta.

Daugiau skaitykite: https://bit.ly/3xVAqTu

Dalinkis:

Linkedin Facebook