Elektroninį parašą susikurti yra labai paprasta. Todėl jeigu iki šiol dar neišmėginote dokumentų pasirašymo elektroniniu parašu ar naudojate tik vieną iš elektroninio parašo būdų – pateikiame informaciją, kaip tai galima padaryti.
Kodėl Jums reikalingas elektroninis parašas?
Elektroninis parašas supaprastina dokumentų pasirašymą, pasinaudodami juo, galite prisijungti prie įvairių savitarnos svetainių, el. bankininkystės ir tvirtinti įvairias operacijas bei prisijungti prie įvairių valstybinių institucijų sistemų – VMI, „Sodra“, E.Sveikata, kt. Naudojant elektroninį parašą, Jums nebereikės prisiminti daugybės skirtingų slaptažodžių, nešiotis slaptažodžių kortelių ar generatorių.
Kas gali turėti elektroninį parašą?
Elektroninis parašas išduodamas tik pilnamečiams Lietuvos piliečiams arba pilnamečiams asmenims, turintiems nuolatinį leidimą gyventi Lietuvoje. Elektroninis parašas yra išduodamas tik fiziniams asmenims. Juridiniai asmenys atitinkamai gali išsiimti elektroninį įmonės spaudą. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, kiek daugiau nei trečdalis (35 proc.) Lietuvos gyventojų naudojasi elektroniniu parašu, o per pastaruosius metus šis skaičius padidėjo net šešis kartus.
Kur kreiptis dėl elektroninio parašo?
Norint susikurti elektroninį parašą, pasirinkite, kuris būdas tam yra Jums priimtiniausias. Tai gali būti: „Smart-ID“ programėlė, mobilusis parašas, USB laikmena su elektroniniu parašu ar elektroninė tapatybės kortelė.
Elektroninio parašo sertifikatą sukurti ir išduoti Jums gali tokią teisę turintys paslaugų tiekėjai. Norėdami susikurti elektroninį parašą, galite kreiptis į vieną iš tokių paslaugų teikėjų arba atsisiųsti Smart-ID programėlę patys.
Smart-ID
Nemokamai atsisiųsti ir įsidiegti „Smart-ID“ programėlę į savo išmanųjį įrenginį galite iš „Google Play”, „App Store” ar „AppGallery” paskyros.
Užregistruokite aukštesnio lygio „Smart-ID” paskyrą programėlėje pasirinkdami vieną iš šių būdų:
- Asmens tapatybės kortelė;
- Mobilusis parašas;
- Interneto bankas arba banko skyrius;
- Biometrinis identifikavimas.
Tuomet aktyvuokite sekdami instrukcijas pagal pasirinktą tapatybės patvirtinimo būdą.
Svarbu. Norėdami dokumentus pasirašyti kvalifikuotu el. parašu su „Smart-ID”, įsitikinkite, kad Jūsų paskyros lygis yra „Smart-ID“, o ne „Smart-ID Basic“. Tai galite matyti savo „Smart-ID” programėlėje, pasirinkę Meniu punktą „Naudotojo informacija“.
Mobilusis parašas
Mobilus parašas, kuriam reikalingas išmanusis įrenginys, išduodamas ryšio operatorių. Nesvarbu, ar esate „Tele2”, „Telia” ar „BITĖ” klientas, kreipkitės pas savo ryšio operatorių, kuris išduos Jums naują SIM kortelę, su kuria veiks Jums sukurtas elektroninis parašas.
Tereikia apsilankyti savo operatoriaus salone, užsisakyti naują SIM kortelę su mobiliojo parašo funkcija ir pagal instrukcijas ją aktyvuoti.
USB laikmena su elektroniniu parašu
USB laikmena su elektroniniu parašu išduodama Valstybinėje įmonėje Registrų centre. Tai galite padaryti nuvykę į Jūsų mieste veikiantį Registrų centro padalinį, arba kreiptis apsilankę https://www.registrucentras.lt/
Elektroninė tapatybės kortelė su elektroniniu parašu
Elektroninė tapatybės kortelė su elektroniniu parašu išduodama Asmens duomenų išrašymo centre prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Tai galite padaryti nuvykę į Jūsų mieste veikiantį Migracijos departamento padalinį, arba kreiptis apsilankę adresu https://www.migracija.lt/.
Daugiau apie tai, kokioms paslaugoms ir galimybėms galite naudoti savo elektroninį parašą, skaitykite kitame mūsų parengtame įraše.