Apie įmonę
FinoMark – sutelktinio finansavimo platforma (angl. crowdfunding) veikianti pagal lėšų rinkimo ir investavimo modelį, kuris modernizuoja finansavimo procesą ir pateikia efektyvesnį ir daugiau pridėtinės vertės kuriantį sprendimą galutiniam vartotojui.
FinoMark pagrindinis tikslas padėti kiekvienam verslui pasiekti numatytų verslo tikslų teikiant reikalingas finansines paslaugas. Ši platforma išsiskiria tuo, kad paskolos gavėjams siūlo finansų ekspertų konsultacijas, kurios leis efektyvinti ir stabilizuoti įmonės finansinę padėtį bei išvengti brangiai kainuojančių klaidų.
Iššūkis
Vartotojai diktuoja savo sąlygas, tad strategiškai planuojantis verslas privalo prisitaikyti
Skaitmenizacija finansų sektoriuje, ypač susijusi su duomenų analizės ir sisteminimo procesais, atlieka labai svarbų vaidmenį, nes ne tik padeda suefektyvinti verslo veiklą, bet ir gerina jo reputaciją. Paprasta, nes vis daugiau klientų patys ieško, kaip galėtų optimizuoti savo procesus, nuimti darbo krūvį nuo darbuotojų ir eliminuoti galimų žmogiškųjų klaidų riziką, todėl dairosi į patikimus partnerius.
Ar įmanoma verslo sėkmė be skaitmenizacijos?
Į sutelktinio finansavimo platformų rinką prisijungusi „FinoMark“ išsikėlė užduotį – investuotojams pasiūlyti saugią ir patogią platformą investicinio portfelio auginimui. Kad tai būtų galima padaryti, reikėjo ne tik sukurti gerai veikiantį lėšų rinkimo ir investavimo modelį, bet ir modernizuoti įprastus finansavimo procesus, kad vartotojas savo lėšas investuotų ir gautų efektyviai – tada, kada jam reikia.
„Kad įmonė būtų konkurencinga, mano, kaip vadovo, noras yra suefektyvinti vidinius įmonės procesus ir maksimaliai taupyti komandos, kuri dirba su klientų paraiškomis, laiką.
Jokia paslaptis, kad itin daug žmogiškųjų ir finansinių resursų „suvalgo“ biurokratiniai procesai, todėl pirma užduotis buvo rasti įrankį, kuris galėtų automatizuoti investavimo ir verslo paskolų platformos procesus bei padėtų visiškai atsisakyti popierinių dokumentų.
Prieš beveik 2,5 metų, kai rinkomės tokios paslaugos tiekėją, rinkoje jų buvo labai mažai, tad, palyginę suteikiamas naudas, vidinių dokumentų apsikeitimui ir pasirašymui pasirinkome „Mark ID“ sprendimą.
Dabar dokumentų pasirašymas investuotojams ir paskolos gavėjams mūsų sistemoje yra visiškai skaitmenizuotas“, – pasakoja „FinoMark“ vadovas Gražvydas Balčas.
Geras pavyzdys užkrečia
Pasak „FinoMark“ vadovo, per tuos metus išbandyti kitų įrankių nekilo mintis, nes darbas su „Mark ID“ komanda buvo sklandus, o rezultatas toks, kokio tikėtasi. Pagrindiniai trys dalykai, kuriuos jis išskiria – greitis, saugumas ir lankstumas.
FinoMark“ vadovas paskaičiavo, kad, įdiegus „Mark ID“ sprendimą, itin pagreitėjo šie procesai:
- Pirminė vartotojo identifikacija su mobiliu parašu ir Mobile-ID;
- Investuotojų identifikacija ir konsultacijos;
- Sutarčių pasirašymas;
- Registracija ir/arba prisijungimas prie „FinoMark“ platformos.
„Dabar galime pašalinti dalį savo klientų rūpesčių ir pagreitinti finansinės pagalbos skyrimą, todėl ne iš vieno girdėjome nusistebėjimą, kad mes, kaip įprastai daroma pildant paraišką paskolai, jiems nesiunčiame dokumentų pasirašymui – jie vieno mygtuko paspaudimo gali identifikuotis ir pasirašyti būtinus dokumentas, kuriuos realiu laiko įvertina mūsų specialistai. Kadangi patys išbandė ir pamatė, kaip sklandžiai veikia skaitmenizuota sistema, mano žiniomis, net penki mūsų klientai savo įmonėse įsidiegė panašius sprendimus“, – pasakoja G. Balčas.
Sprendimas
Su turimais resursais galima dirbti efektyviau
Yra paskaičiuota, kad įmonei per mėnesį vidutiniškai išsiunčiant 40 ranka pasirašytų dokumentų, tai jos biudžete per mėnesį sudaro apie 400 Eur, per metus – 4800 tūkst. Eur, o ir saugomų dokumentų, kuriuos pagal įvairius teisinius reguliavimus reikia saugoti 7–10 metų, kaštai taip pat nemažėja. Tačiau ne mažiau svarbios ir laiko sąnaudos – „FinoMark“ paskaičiavo, kad, įsidiegus kvalifikuotą elektroninį parašą ir skaitmenizavus klientų identifikavimo bei dokumentų tvarkymo procesus, įmonės darbuotojų laiko sąnaudos aptarnaujant paskolų gavėjus sumažėjo 30-40 proc. O tai reiškia galimybę su turimais resursais aptarnauti daugiau klientų.
„Vartotojai, pamatę kvalifikuoto elektroninio parašo naudą ir galimybes pandemijos metu, dabar diktuoja savo sąlygas finansų sektoriui, todėl didžioji jo dalis yra priversta skaitmenizuotis ir vienu ar kitu formatu tai įgyvendina. Pasakysiu paprastai: strategiškai mąstantis ir savo plėtrą planuojantis verslas privalo jausti visus rinkoje vykstančius judesius, prie jų prisitaikyti maksimaliai greitai ir apie tai informuoti savo klientus.
Jeigu rinkodaros specialistų gretose yra posakis, kad turinys yra karalius, sakyčiau, kad dabar finansų sektoriuje skaitmenizacija yra karalienė. Visgi, kol visi rinkos žaidėjais susidiegs panašius funkcionalumus arba bent jau savo veikloje pradės naudoti kvalifikuotą elektroninį parašą, reikės dar 1–2 metų. Bet geriau vėliau nei niekada“, – šypsosi G. Balčas.